Güvenlik Gizlilik KVKK

Paynet olarak tüm sistemlerimizde en yüksek güvenlik teknolojilerini kullanıyoruz.

Hizmetimizin sorunsuz sağlanabilmesi için bizim aldığımız güvenlik önlemlerinin yanı sıra, sizlerin de dikkat etmesi gereken adımları aşağıda paylaşıyoruz.

 

Şifre Bilgilerinin Korunması

  • Şifrenizi oluştururken tuttuğunuz takımın kuruluş yılı, doğum tarihiniz, çocuğunuzun doğum tarihi gibi kolay tahmin edilebilir şifreleri tercih etmeyin.
  • Şifrenizi aklınıza yazın, hiçbir yerde yazılı olarak bulundurmayın.
  • Şifrenizi en yakınlarınız ve Paynet personelleri dahil olmak üzere hiç kimse ile paylaşmayın.
  • Cep telefonunuza SMS ile gönderilen şifreleri hiç kimse ile paylaşmayın.
  • Sizi bankadan/ödeme kuruluşunuzdan aradıklarını iddia eden, kendini polis, savcı, kamu görevlisi gibi tanıtan kişilerle şifre ve kişisel bilgilerinizi paylaşmayın.
  • Sanal alışveriş ortamları hariç, İnternet üzerinden kredi kartı numarası, şifre veya özlük bilgileri isteyen e-postalara kesinlikle yanıt vermeyin.

 

Masaüstü/Mobil Cihazların Güvenliği

  • Masaüstü ve mobil cihazlarınızı korumak için yüksek güvenlikli anti virüs programları kullanın ve programların güncelliğinden emin olun.
  • Kişisel cihazlarınızdan odeme.paynet.com.tr’ye giriş yapmak istiyorsanız bu adresi internet tarayıcınızın adres bölümüne manuel olarak kendiniz girin. Bu yöntem olta saldırılarını engellemek için kullanılan en etkili yöntemdir.
  • Masaüstü ve mobil cihazlarınızdan güvenli olmadığını düşündüğünüz internet siteleri, platform ve sosyal ağlara giriş yapmayın.
  • İşletim sistemlerinizin güncelliği, siber tehditlere karşı korunmak açısından önemlidir. Güncel olmayan işletim sistemlerini güvenliğiniz için kullanmayın.
  • Mobil uygulamamız olan CepPOS’u akıllı telefonunuza, sadece AppStore ve Google Play sanal mağazalarından indirin.
  • Birden fazla kişinin kullandığı bilgisayarlar veya mobil cihazlar ve ortak ağlardan Paynet’e giriş yapmayın.
  • İnternet üzerinden başka bir ağa katılmayı sağlayan Sanal Özel Ağ bağlantıları (Virtual Private Network, VPN) uygulamalarının kullanıldığı bilgisayar ve cihazlar üzerinden işlem yapmayın.

 

 

kvkk

 

Kişisel Bilgilerin Korunması

  • E-posta ve sosyal medya hesaplarınızı güçlü şifreler ile koruyun.
  • E-posta ve sosyal medya hesaplarınızda mutlaka farklı şifreler kullanın ve bu şifreleri belirli periyodlarda değiştirin.
  • Banka logosu ve adı kullanılsa bile kişisel ve özlük bilgilerinizi isteyen e-postalara ve telefon aramalarına şüphe ile yaklaşın bu bilgileri hiçbir şekilde vermeyin.
  • Sadece sizin bilebileceğiniz anne kızlık soyadı gibi kişisel bilgilerinizi hiç kimseyle paylaşmayın.
  • Adres, telefon, işyeri gibi bilgilerinizde değişiklik olursa, en geç 15 gün içerisinde bankanıza bildirin.
  • İletişimi sizin başlatmadığınız durumlarda telefonda, e-posta mesajlarında ya da İnternet’te kim olduğunu bilmediğiniz kişilere kişisel bilgilerinizi ve kart bilgilerinizi vermeyiniz.
  • Sosyal medya üzerinde paylaştığınız bilgilere ve bu bilgileri kimlerle paylaştığınızı dikkat edin. Kişisel bilgilerinizi paylaşmadan önce düşünün.(facebook, twitter gizlilik ayarları için ayrı bir alan oluşturmaya çalışacağız)
  • Kişisel bilgilerinizin üzerinde yazdığı hesap ekstreleri, slipler, kart başvuruları, sigorta formları vb dokümanları iyice yırtarak okunmayacak hale getirerek imha edin.
  • Evinizde, işyerinizde kişisel bilgilerinizi içeren evraklarınızı açıkta, herkesin ulaşabileceği yerlerde bırakmayın.
  • Kullandığınız bilgisayar, tablet ya da akıllı telefonların işletim sistemleri güncel olmalı ve mutlaka etkin güvenlik uygulamaları ile korunmalıdır.
  • Firmanızdan yapılan alışverişlerde kart sahibinden kart bilgilerini asla talep etmeyin. Müşterinin bu bilgileri kendisinin girmesini isteyin yada link göndererek kart bilgilerinin kart hamili tarafından girilmesini sağlayın.

 

E-Posta, Sms, Kurumsal Adresler Ve Payportal Güvenliği

  • Kurumsal hesaplarımız dışında tarafınıza ulaşan link, SMS ve e-postaları dikkate almayın.
  • Sizin izniniz olmadan tarafınıza gönderilen, şüpheli bulduğunuz e-postaları açmayın, varsa e-postanın ekinde yer alan dosyaları bilgisayarınıza indirmeyin.
  • Kişisel bilgilerinizi ve şifrelerinizi paylaşmanızı isteyen e-posta ve SMS’ler alıyorsanız 444 7 729 numaralı telefonumuzdan bizlere ulaşın. Tahsilatlarınızı Paynet’in güvenli alt yapısı ile tamamladıktan sonra mutlaka “Güvenli Çıkış” butonuna tıklayarak çıkış yapın.
  • Tahsilat esnasında internet bağlantınızın kesilmesi gibi bir durumda, PayPortal veya CepPOS’dan güvenli olarak çıkış yapın, internet tarayıcınızı ve ya uygulamayı direkt kapatmayın.
  • www.paynet.com.tr ve odeme.paynet.com.tr ‘nin URL’leri https:// şeklinde başlamalıdır. Eğer https:// ile başlıyorsa tarayıcıda güvenli kilit ikonu görünecektir. Kilit ikonuna tıkladığınızda bir güvenlik sertifikası görünmelidir. Sertifika, web sitesinin kime ait olduğunu gösterir; burada “Issued to: *.paynet.com.tr” ibaresini görmelisiniz.
  • Paynet üzerinden gerçekleştirmiş olduğunuz tahsilatlarınız ile ilgili bir problem olduğunu düşünüyorsanız hiç vakit kaybetmeden kurumsal hesaplarımızda yer alan iletişim bilgilerimizden bizlere ulaşın.
  • www.paynet.com.tr ’de güvenlikle ilgili düzenli olarak oluşturduğumuz içerikleri takip edin.

 

Şüpheli İşlem Bildirimi

Paynet işlem güvenliğinize önem verir. Fiziksel mağazanızdan veya internet sitenizden yapılan işlemlerden şüphe duymanız durumunda aşağıda sizler için oluşturduğumuz güvenlik adımlarını takip etmenizi rica ederiz.

  • Firmanızdan yapılan herhangi bir alışverişte olağandışı şüpheli bir durum olduğunu düşünüyorsanız şüpheli işleme ait tüm bilgileri RiskIzleme@paynet.com.tr adresine iletin veya 444 7 729 numaralı telefondan Paynet Risk Ekibi’ne ulaşın!

 

Hakem Heyeti Bilgilendirmesi 

Değerli Bireysel Müşterimiz,

Sunduğumuz hizmetlerden kaynaklı olarak yaşadığınız (bireysel nitelik taşıyan, dolayısıyla ticari faaliyet kapsamına girmeyen) ihtilaf konusunda kuruluşumuza, uyuşmazlığa konu işlem veya eylemin gerçekleştiği tarihten itibaren en geç 2 yıl içerisinde yazılı başvuru gerçekleştirmiş ve bu başvurunuz, başvuru tarihinizden itibaren 20 gün içerisinde; yanıtlanmamışsa yanıt verilmesi gereken 20 günlük sürenin bitiminden itibaren, başvurunuz olumsuz yanıtlanmış veya verilen yanıtı yeterli bulmamanız halinde ise yanıt tarihinden itibaren 60 gün içerisinde Türkiye Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşları Birliği (“TÖDEB”) Bireysel Müşteri Hakem Heyetine İlişkin Esas ve Usulleri Hakkında Yönetmelik (Link) uyarınca konuyla ilgili TÖDEB Bireysel Müşteri Hakem Heyeti’ne başvurma hakkınız bulunmaktadır.

TÖDEB Bireysel Müşteri Hakem Heyeti’ne başvuru formuna aşağıdaki linkten veya www.todeb.org.tr sitesinden ulaşabilirsiniz. Form ilgili bilgilerin doldurulması ve gerekli belgelerin yüklenmesi sonucu www.todeb.org.tr adresi üzerinden elektronik olarak iletilebilir.

https://todeb.org.tr/hakemheyetibasvuruformu/

TÖDEB Bireysel Müşteri Hakem Heyeti’ne başvuru ile ilgili tüm detaylı bilgilere buraya tıklayarak ( https://todeb.org.tr/sayfa/bireysel-musteri-hakem-heyeti/56/ ) ulaşabilirsiniz. Ayrıca, Bilgilendirme Broşürünü de inceleyebilirsiniz.

Hakem_Heyeti_Brosur.pdf

Bireysel_Musteri_Hakem_Heyetine_iliskin_Esas_ve_Usulleri_Hakkinda_Yönetmelik.pdf

 

Paynet Ödeme Hizmetleri A.Ş. ("Paynet"; "Şirketimiz") olarak, https://www.paynet.com.tr/ ziyaretçilerimize ait kişisel verilerin 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve ikincil düzenlemelerine ("KVKK mevzuatı") uygun olarak işlenmesi ve korunması için azami hassasiyeti göstermekteyiz.

Şirketimizin KVKK mevzuatından doğan aydınlatma yükümlülüğü kapsamında siz, https://www.paynet.com.tr/ ziyaretçilerimizi işbu Paynet İnternet Sitesi KVKK Bilgilendirme Metni ("Bilgilendirme Metni") ile bilgilendirmek isteriz.

Kişisel verilerinizi hangi amaçlarla ve hangi yollarla elde ediyor ve işliyoruz?

Şirketimiz https://www.paynet.com.tr/ adresini ziyaret etmenizle birlikte kişisel veri niteliğindeki trafik verilerinizi işlemeye başlamaktadır. Trafik verileriniz dâhil olmak üzere aşağıda belirttiğimiz kişisel verileriniz yine aşağıda açıkladığımız amaçlarla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü bir şekilde elektronik ve fiziki ortamlarda yazılı olarak, otomatik ve otomatik olmayan yöntemlerle KVKK mevzuatına uygun olarak Şirketimiz tarafından işlenmektedir.

 

Kişisel VerinizŞirketimize Ulaştığı Ortamİşleme Amacımız / Amaçlarımız
Ad Soyad, GSM Numarası, E-Posta adresi, Firma Ünvanı, Adres ve Aylık Beklenen Kart Ciro bilgisihttps://www.paynet.com.tr/on-basvuruPaynet ile çalışmak isteyen şahıs firmalarının online başvuru yapmasını sağlamak.
Referans numarası, Cep Telefonu.https://www.paynet.com.tr/basvuru-takipPaynet ile çalışmak için başvuruda bulunan firmaların başvuru durumlarını takip edebilmesini sağlamak.
Trafik verisi.https://www.paynet.com.tr/5651 sayılı İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun ve ikincil düzenlemelerinden doğan yükümlülüklerimizi yerine getirmek.
Ad- soyad, e- posta adresi, telefon, firma adı, mesaj içeriği, bayi kodu, dosya paylaşımı halinde paylaşılan belge içerisinde yer alan kişisel veriler.

https://www.paynet.com.tr/ ("Bize Ulaşın" pop-up ekranı vasıtasıyla)

https://www.paynet.com.tr/iletisim

Paynet’ e soru, şikayet, görüş ve önerilerinizi gönderebilmenizi; API entegrasyonu için talepte bulunabilmenizi; bilgi edinebilmenizi; başvuruda bulunabilmenizi sağlamak.

 

Kişisel verileriniz kimlerle hangi amaçlarla paylaşılmaktadır?

Şirketimiz, internet sitesi aracılığı ile topladığı kişisel verileri üçüncü kişiler ile paylaşmamaktadır.

Kişisel verileriniz yurtdışına aktarılıyor mu?

Şirketimiz, web sitesi aracılığı ile topladığı kişisel verileri yurtdışında mukim üçüncü kişilere aktarılmamaktadır.

Kişisel verilerinizin güvenliği, muhafazası ve imhası

Kişisel verilerinize yetkisiz kişiler tarafından erişilmesini, kişisel verilerinizin hatalı işlenmesini, ifşa edilmesini, hukuka uygun olmayan sebeplerle değiştirilmesini/silinmesini önlemek, korunmasını ve güvenliğini sağlamak amacıyla Şirketimiz KVKK mevzuatı uyarınca gerekli tüm teknik ve idari tedbirleri alır.

Kişisel verileriniz yukarıda belirtilen işleme amaçları için gerekli olan süre ve her halükarda yasal düzenlemelerde belirtilen kanuni zamanaşımı süreleri (azami 10 yıl) boyunca muhafaza edilmektedir. Anılan sürelerin sona ermesi halinde KVKK mevzuatına uygun olarak silinir, yok edilir veya anonim hale getirilir.

Paynet’in sistemlerine yapılan saldırılar sonucunda kişisel verilerinizin zarar görmesi ve/veya üçüncü kişiler tarafından ele geçirilmesi/ifşası durumunda, Şirketimiz sizleri ve Kişisel Verileri Koruma Kurulu’nu derhal bilgilendirir.

Bilgi Edinme Hakkınız

KVKK Kanunu’nun 11. maddesi kapsamında, Şirketimize başvurarak kişisel verilerinizin; (i) işlenip işlenmediğini öğrenme; (ii) işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme, işlenme amacını ve amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme, (iii) yurt içinde / yurt dışında aktarıldığı 3. kişileri bilme, eksik / yanlış işlenmişse düzeltilmesini isteme; (iv) KVKK Kanunu’nun 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde silinmesini / yok edilmesini isteme; (v) kişisel verilerinizin KVKK Kanunu’nun 7. maddesi kapsamında silinmesi ve yok edilmesi ve eksik / yanlış işlenmiş kişisel verilerinin düzeltilmesi taleplerinin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme; (vi) münhasıran otomatik sistemler ile analiz edilmesi nedeniyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme, (vii) kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme haklarına sahip olduğunuzu bildiririz.

Bilgi Edinme Formunu Şirketimizin KVKK Yetkilisinden temin edebilirsiniz

Talepleriniz

● İşbu Bilgilendirme Metni kapsamında kişisel verilerinizin işlenmesine ilişkin herhangi bir sorunuz ya da talebinizin olması halinde ve/veya

● Şirketimiz tarafından işlenen kişisel verilerinizin güncel olmadığını, eksik veya hatalı olduğunu düşünüyorsanız

lütfen KVKK Yetkilisi ile kvkk@paynet.com.tr adresinden irtibata geçiniz.

İşbu Bilgilendirme Metni, değişen süreçlerimiz dolayısıyla KVKK mevzuata uyum sağlamak amacıyla güncellenebilecektir.