Sıkça Sorulan Sorular
Paynet Kimdir?
Paynet, 20.000'in üzerinde aktif üye iş yerine hızlı, kolay ve güvenli online tahsilat çözümleri sunan B2B çalışmalarda öncü bir finansal teknoloji şirketidir. Merkez Bankası'na bağlı olarak çalışır ve PCI DSS Sertifikaları’na sahiptir.
Paynet’te hangi banka kartları ile işlem yapılabilir?
Tek bir anlaşma ile tüm kredi kartları ve banka kartlarından tek çekim ve taksitli olarak işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
Paynet’te yurtdışı kartları ile işlem yapılabilir mi?
Yurtdışı kartları ile tek çekim olacak şekilde işlem yapabilirsiniz.
Paynet ile işlem yapan müşteriler ekstrelerinde hangi açıklamayı görürler?
Müşterilerinizin ekstrelerinde Paynet ile Firma ünvanı birlikte görünecektir. (Paynet / Firma Unvanı)
Paynet’i internet sitem olmasa da kullanabilir miyim?
İnternet siteniz olmadan ya da teknik herhangi bir geliştirmeye ihtiyaç duymadan Paynet poslarımızı odeme.paynet.com.tr (PayPortal) ve mobil uygulama (Paynet CepPOS) üzerinden kullanabilir, güvenle ödeme alabilirsiniz.
Paynet ile kimler çalışabilir?
Paynet’e üye olabilmeniz için vergi mükellefi olmanız gerekmektedir.
Paynet’e nasıl başvurabilirim?
Websitemizde yer alan “Hemen Başvur” butonuyla istenen bilgilerin tamamladığınızda başvuru kaydınızı oluşturabilirsiniz.
Başvurum ne kadar süre içerisinde sonuçlanır?
Sözleşme onayı verildikten ve gerekli ek evraklar eksiksiz bir şekilde sisteme yüklendikten sonra 1 iş günü içerisinde başvuru işlemleriniz tamamlanacaktır. Başvurunuz ile ilgili süreçler başvuru esnasında bildirdiğiniz e-mail adresinize iletilecektir.
Open Paynet ile kimler çalışabilir?
www.paynet.com.tr ‘den “Başvuru Takibi” alanından daha önce başvuru esnasında cep telefonunuza gelen Referans numarası ve TCKN/VKN bilgileriniz ile başvurunuzun son durumunu takip edebilirsiniz.
www.paynet.com.tr ‘den “Başvuru Takibi” alanından daha önce başvuru esnasında cep telefonunuza gelen Referans numarası ve TCKN/VKN bilgileriniz ile başvurunuzun son durumunu takip edebilirsiniz.
Üye olmak için gerekli evraklar nelerdir?
Ticari firma iseniz;
- İmza sirkülerinizin bir kopyası
- Vergi levhanızın bir kopyası
- Şirket yetkilisine ait ıslak imzalı kimlik fotokopisi (Kimlik sahibi tarafından imzalanmalıdır.)
- Ticaret sicil gazetenizin bir kopyası
Şahıs firması iseniz;
- İmza sirkülerinizin bir kopyası
- Vergi levhanızın bir kopyası
- Şirket yetkilisine ait ıslak imzalı kimlik fotokopisi (Kimlik sahibi tarafından imzalanmalıdır)
- Yoklama fişi veya oda kayıt belgesi
Paynet hangi sektörlere hizmet vermez?
- Kumar içerikli siteler
- Siyasi içerikli siteler
- Replika veya sahte ürün satan siteler
- Bahis siteleri
- Şiddet içerikli siteler
- Fatura tahsilatı yapan iş modelleri
- Hosting hizmeti sağlayan siteler
- Sigara ve tütün mamulü satışları - sigara, tütün ve bunları kullanmayı kolaylaştırıcı ürünleri satan siteler
- Tasarruf cihazları satışı
- Cinsel içerikli siteler
- Danışmanlık hizmeti veren iş modelleri
- Erotik nitelikli hizmetler
- Pornografik içerikli ürünler
- Açık artırma / eksiltme siteleri
- Reçeteli ve reçetesiz ilaçların satışı
- Çağrı merkezi üzerinden satış yapan firmalar
- Network Marketing modeli ile hizmet veren siteler
- Forex hizmeti sunan siteler
- Her türlü uyuşturucu madde veya uyuşturucu kullanmayı kolaylaştırıcı ürünlerin satışını yapan siteler
Gereken evrakları size kargolamam gerekiyor mu?
Sözleşme onayının verilmesi ve ek evrakların eksiksiz olarak sisteme yüklenmesi yeterlidir.
Ödemeler hangi sıklıkla yapılmaktadır?
Ödemelerimiz haftalık olarak gerçekleşmektedir.
Taksitli işlemlerde ödemeler nasıl yapılmaktadır?
Taksit tutarı ne olursa olsun hizmet bedeli oranı düşüldükten sonra kalan tutar tarafınıza tek bir seferde aktarılmaktadır.
Paynet'den yapmış olduğunuz işlem esnasında alınan hizmet bedeli tutarları aylık olarak tarafınıza “Paynet Hizmet Bedeli” adı altında faturalanmaktadır. Bu faturalar kapsamında ödemeniz gereken bir ücret bulunmamaktadır.
Faturalandırma işlemi nasıl yapılmaktadır?
Paynet'den yapmış olduğunuz işlem esnasında alınan hizmet bedeli tutarları aylık olarak tarafınıza “Paynet Hizmet Bedeli” adı altında faturalanmaktadır. Bu faturalar kapsamında ödemeniz gereken bir ücret bulunmamaktadır.
Ödemeler ve hizmet bedeli tutarlarını nasıl raporlarlayabilirim?
Size sağlayacağımız giriş bilgileri ile PayPortal üzerinden raporlayabilirsiniz.
Blokeli çalışma modeliniz bulunmakta mıdır?
Evet, Hemen Başvur üzerinden veya 444 7 729 numaralı telefonumuzdan bizimle iletişime geçerek detaylı bilgi alabilirsiniz.
Faturam bana ulaşmadı, ne yapmalıyım?
Ulaşmayan faturalarınız için @email veya 444 7 729 numaralı telefonumuz üzerinden bize ulaşabilirsiniz.
İptal ve iade arasındaki fark nedir?
Satış işlemi ile aynı gün içerisinde yapılan talepler iptal, ertesi ve sonraki günlerde yapılan talepler ise iade işlemi olarak tanımlanır.
İptal & iade işlemlerini nereden ve nasıl gerçekleştireceğim?
PayPortal’da “Raporlar” sekmesi altında bulunan "İşlem Listesi" bölümünden talebinizi oluşturabilir ve yine Raporlar sekmesi altında yer alan “İptal&İade Talebi” başlığı altından taleplerinizin durumunu takip edebilirsiniz.
İptal&İade tutarı müşterimin hesabına ne zaman geçer?
Hesabınızda yeterli bakiye olması durumunda iade talebiniz 1 iş günü içerisinde bankaya iletilmektedir. İadenin karta yansıma süresi, bankalara göre değişiklik göstermektedir.
Kısmi iade yapabilir miyim?
Evet, kısmi iade yapılabilmektedir.
İptal&İade işlemlerinde herhangi bir ek ücret uygulanıyor mu?
Hayır, herhangi bir ek ücret uygulanmamaktadır.
İptal&İade tutarı müşterimin hesabına yansımadı ise ne yapmalıyım?
İptal&iade işleminin yapıldığına dair Paynet’ten dekont talebinde bulunabilir, konu ile ilgili bankanız ile iletişime geçebilirsiniz.
Sorunun devam etmesi ve Paynet ile iletişime geçmeniz durumunda banka ile görüşme süreci tekrar başlatılacaktır.
3D Secure doğrulama desteği var mıdır?
Evet, işlemleriniz 3D Secure ile doğrulanarak güvenli bir şekilde gerçekleşmektedir. Böylece işlemlerin kötüye kullanılması ve ters ibraz olarak geri dönmesi ihtimali ciddi oranda düşmüş olur.
SSL Sertifikası almama gerek var mı?
Eğer tahsilatlarınızı Paynet Portal üzerinden yapıyorsanız SSL sertifikası almanıza gerek yoktur. Yine aynı şekilde hazır form, özelleştirilebilir form ve ortak ödeme entegrasyonu modellerini kullanıyorsanız SSL sertifikası almanıza gerek yoktur. SSL sertifikasını direkt API entegrasyonu modelini kullandığınız durumlarda almanız gerekir.
Güvenliği nasıl sağlıyorsunuz?
Finans dünyasındaki en üst düzey bilgi sistemleri güvenlik protokolü olan PCI-DSS Level-1 ile uluslararası geçerliliği olan güvenlik standartlarına sahibiz. PCI-DSS sertifikası her sene denetime tabii tutularak yenilenmektedir. Bunun yanı sıra tüm geliştirme süreçlerimiz ve sistem altyapımız senede iki defa zafiyet taramasından geçmektedir.
Ters ibraz (Chargeback) nedir? Ters ibraz oluşması durumunda nasıl bir yol izlemem gerekir?
Uluslararası kartlı ödeme sistemleri kurallarına göre, kredi kart sahipleri kendi kartlarıyla yapılan işlemlere itiraz etme hakkına sahiptirler. Bu itiraz, kart sahibi banka tarafından işyeri bankasına iletilir. İşyeri bankası ise ilgili işyerinden itiraz edilen işlem ile ilgili belgeleri talep eder. Talep edilen belgelerin yetersiz olması durumunda, söz konusu işlem tutarı işyeri bankası tarafından ilgili işyerinden tahsil edilir ve kart sahibi bankaya aktarılır. Bu işleme "chargeback" veya “ters ibraz” adı verilir.
Ters ibraz oluşması durumunda aşağıdaki adımlar izlenilir;
1. Kart sahibi kredi kart bankasına itirazını iletir.
2. Kart bankası bu itirazı Paynet ile işyerinden işleme ait belgelerin alınması için yönlendirir.
3. Paynet ilgili itirazı işyerine sunar ve işlem ile ilgili belgeleri talep eder.
4. İşyeri ilgili belgeleri Paynet’e iletir.
5. Eğer işyerine tanınan süre dahilinde hiç belge iletilmediyse veya gönderilen belgeler yeterli görülmezse, itiraz edilen tutar işyeri hesabından çekilir ve kartın sahibi bankaya iade edilir.
6. Gelen belgeler yeterli görülürse kartın sahibi bankaya iletilirler ve itiraz reddedilir. İşyeri ilgili tutarı iade etmek zorunda kalmaz.
Ters İbraz (Chargeback) incelemeleri için herhangi bir ücret ödemem gerekiyor mu?
Hayır, herhangi bir ödeme yapmazsınız.
Ters ibraz (Chargeback) durumunda hangi belgeler geçerlidir?
Harcama itirazlarında bankaya iletilmek üzere satılan bir ürün ise ürünün faturası ve teslim tutanağı, satılan bir hizmet ise hizmet sözleşmesi ve yine işleme ait fatura belge olarak talep edilmektedir. Bu durumda mal ve/veya hizmetin kart sahibi tarafından teslim alındığını yasal olarak ispatlayan bir belge gerekmektedir. En iyi örnek lojistik firma tarafından imzalatılan teslimat belgesidir. Söz konusu belge, kart sahibinin "ıslak imzasını" taşıdığından bankalar tarafından yeterli görülür.
Ters İbraz (Chargeback) riskini neler arttırır?
Ters İbraz (Chargeback) riski dikkatli ve belirli konulara hassas yaklaşıldığında azalabilir
Bu konuyu kartın fiziksel olarak kullanımı ve sanal kredi kartı kullanımı olarak iki ayrı şekilde değerlendirebiliriz;
Kartın fiziksel olarak kullanıldığı durumlar;
Kredi kartının gerçek banka kartı olduğu kontrol edilmeli.
Kredi kartının fiziksel olarak kullanımda olduğu ve işlemin 3D’siz yapılması durumunda kart hamilinin kimlik teyidi yapılmalıdır.
Kartın e-ticaret işlemlerinde kullanıldığı durumlar;
Sanal işlemlerde müşterilerin azalan tutarlar ile karttan işlem geçmesi.
İşlem denemelerinde aynı kart için farklı isimlerin kullanılması.
Aynı alım için teslimat adreslerinin sürekli değişmesi.
Bu konular ile ilgili olmasa bile işlemden herhangi bir şüphe duyulduğunda @emailadresine bilgi verilmelidir.
Bireysel Müşteri hangi durumlarda hakem heyetine başvuruda bulunabilir?
Üye ile başvuru sahibi arasındaki ihtilaflı hususun çözümsüz kaldığı durumlarda Bireysel Müşteri mağduriyetini gidermek amaçlı Hakem Heyetine başvuruda bulunabilir.
Bireysel Müşteri Hakem Heyeti’ne nasıl başvurulur?
Türkiye Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşu Birliği Bireysel Müşteri Hakem Heyeti’ne başvurmadan önce yapmanız gereken işlemler, başvuru koşulları ve detayları için "Güvenlik, Gizlilik ve KVKK" sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.
Paynet POS’larını e-ticaret siteme entegre edebilir miyim? Bunun için ne yapmam gerekiyor?
Evet, API dokümanımız sayesinde dilediğiniz altyapıdaki e-ticaret sitenize Paynet’i entegre edebilirsiniz. Konu ile ilgili satış temsilciniz ile veya @email ya da 444 7 729 numaralı telefon üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Paynet POS’larını birden fazla internet sitesinde kullanabilir miyim?
Evet. Aynı firma adına ait birden fazla internet sitesinde Paynet posları kullanılabilir. Her biri için ayrı sözleşme imzalamanıza gerek yoktur.
Entegrasyon için herhangi bir ücret tahsil ediyor musunuz?
Konu ile ilgili iletişimde olduğunuz bir satış temsilciniz mevcut ise iletişime geçebilir veya detaylı bilgi için @email ‘den veya 444 7 729 numaralı telefondan bizlere ulaşabilirsiniz.
Entegrasyon için herhangi bir değerlendirme süreciniz bulunmakta mıdır?
Evet. Entegrasyon başvurusu sonrasında web sayfanız risk ekibimiz tarafından detaylı bir şekilde incelenmektedir. 3 iş günü içerisinde başvuru sonucu ile ilgili tarafınıza bilgilendirme yapılmaktadır.
Kaç gün içinde sistem aktif ediliyor?
1 iş günü içerisinde sistem aktif ediliyor.
Kaç banka ile çalışıyorsunuz?
Kredi kartı ve banka kartı uygulaması içinde bulunan ve Türkiye’de faaliyet gösteren tüm bankalar ile banka / kredi kartı ile gerçekleşen tahsilat işlemlerinde çalışıyoruz.
Hangi ERP programlarına entegre olabiliyorsunuz?
Hazır entegrasyonlarımız Logo ve Nebim ile bulunmaktadır. Bununla birlikte talep edilmesi durumunda tüm ERP programlarıyla entegre olunabilir.
Entegrasyon ile ilgili güncel durumumu nereden takip edebilirim?
İletişimde olduğunuz bir satış temsilciniz mevcut ise iletişime geçebilir yoksa @email veya 444 7 729 numaralı telefon üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Açık kaynaklı altyapılar için hazır modülleriniz bulunmakta mıdır?
Evet. Prestashop, Opencart, ve WooCommerce için bulunan hazır modüllerimizi ücretsiz olarak kullanabilirsiniz.
E-ticaret sitemde kullandığım açık kaynaklı altyapı için hazır modülünüz bulunmuyor ise ne yapmam gerekir?
E-ticaret sitenizde kullandığınız açık kaynaklı altyapı için hazır modül bulunmasa dahi API dokümantasyonumuz aracılığı ile kolay bir şekilde entegrasyonu gerçekleştirebilirsiniz.
Entegrasyon sırasında sorun yaşıyorum. Ne yapmalıyım?
Entegrasyon sırasında yaşadığınız problemi aşağıdaki bilgiler ile birlikte @email üzerinden tarafımıza iletmeniz durumunda ilgili ekibimiz size destek verecektir.
Aşağıdaki bilgileri iletirseniz size daha hızlı yardımcı olabiliriz:
- Müşteri kodunuz
- Request’i yaptığınız IP adresi
- Kullandığınız Paynet servisi
- Request bilgisi
- Response bilgisi
Kart bilgilerinin girildiği ödeme sayfasını özelleştirebiliyor muyuz?
Evet. Size sağladığımız ödeme formunu dilediğiniz gibi özelleştirebilirsiniz.
Static IP nasıl alabilirim ?
Eğer ev ya da ofis internetiniz için bir sabit IP adresi satın almak istiyorsanız, ISS (İnternet Servis Sağlayıcısı) ile iletişime geçmeniz gerekmektedir. Kiralık sunucu hizmetiniz için Özel IP (Statik IP) almak istiyorsanız, barındırma hizmeti aldığınız firma ile iletişime geçebilirsiniz.
IP adresimi Paynet’e nasıl tanımlayabilirim ?
Paynet Yönetim Panelinden Hesabım kısmına girmeniz gerekiyor, oradan Yönetim Paneli ardından da Firma Bilgileri kısmına giriş yapınız. Firma Bilgileri kısmına girdiğinizde son olarak Entegrasyon Bilgileri kısmına gelmelisiniz. Entegrasyon Bilgileri kısmında "IP listesi mevcut" buradan tanımlatmak istediğiniz IP’yi ekleyebilirsiniz.
Entegrasyon için mevcutta örnek kodlarınız var mıdır?
https://www.paynet.com.tr/doc/index.html#paynet-api-example-projects adresinden .net ve de php için örnek kodlarımıza erişim sağlayabilirsiniz.
Aylık gerçekleştirilmesi gereken bir işlem alt limiti var mıdır?
Herhangi bir alt limit bulunmamaktadır. Ancak firmanız özelinde aylık işlem üst limiti tanımlanır.
Firmam için tanımlanan aylık üst limitimi doldurdum. Ne yapmam gerekiyor?
PayPortal üzerinden Limit Talebi oluşturabilirsiniz. Aynı gün içerisinde değerlendirilip, uygun bulunduğu taktirde limitiniz artırılır.
Hizmet bedeli oranlarınız nedir?
Hizmet bedeli oranları için Hemen Başvur üzerinden bizimle iletişime geçerek detaylı bilgi alabilirsiniz. Komisyon oranı dışında başarılı işlemleriniz için ek bir ücret yansıtılımaz.
Paynet’e katılmak için bir giriş ücreti ödememiz gerekiyor mu?
Seçmiş olduğunuz pakete bağlı olarak tarafınızdan belli bir ücret tahsil edilmektedir. Ücretler hakkında detaylı bilgi almak için Hemen Başvur üzerinden, iletişim sayfamız'dan veya 444 7 729 numaralı telefondan bizimle iletişime geçerek detaylı bilgi alabilirsiniz.