İnternetten güvenli alışveriş yapabilmeniz için geliştirilmiş birçok sistem bulunur. Bunlardan biri de 3D Secure sistemi. Bu sistem sayesinde korunan kart bilgilerinizin çalınması önlenir. Fakat bazı durumlarda 3D Secure hatası görebilirsiniz. Karşınıza çeşitli hata mesajları çıkabilir ve ödemeniz tamamlanmaz.
Bu konuda aklınıza takılabilecek “3D doğrulama hatası nedir, 3D Secure imzası geçersiz ne demek?” gibi soruları cevapladık. Öncesinde 3D güvenli ödeme sistemine kısaca göz atalım.
3D Secure Nedir?
3D Secure, e-ticaret sitelerindeki ödeme formlarına girilen banka kartı ve kredi kartı bilgilerinin doğrudan bankaya iletilmesini sağlayan sistemdir. Bu sistem sayesinde forma yazılan kart numarası, son kullanma tarihi ve CVV / CVC kodu gibi bilgiler şifrelenir. Şifrelenen bilgileri, alışveriş yapılan site de dahil olmak üzere herhangi bir üçüncü taraf göremez. Bilgiler doğrudan bankaya ulaşır ve banka bilgileri doğrulamak için kart sahibiyle iletişime geçer.
İletişim SMS ile sağlanır. Kart sahibinin bankada kayıtlı cep telefonu numarasına bir kod gönderilir. O sırada ödeme ekranı da banka sayfasına yönlendirilir. Kullanıcının karşısına bir kutu çıkar ve SMS ile iletilen kodun buraya yazılması gerekir. Kod yazılmazsa ya da hatalı kod girilirse işlem onaylanmaz ve karttan para çekilmez.
3D Secure Kullanmak Neden Önemli?
3D Secure, güvenli bir şekilde internetten alışveriş yapabilmek adına önemlidir. Bu sistem, kredi kartı ve banka kartı bilgilerinin çalınmasını önler. Ayrıca kart sahibinin haberi olmadan alışveriş yapılmasını da engeller.
Ödeme için kart bilgilerinizi forma girdiğinizde telefonunuza kod gelir. Eğer herhangi bir ödeme işlemi yapmıyorsanız ve yine de telefonunuza 3D doğrulama kodu geliyorsa kart bilgilerinizi başkası kullanmaya çalışıyor demektir. Kodun bilginiz dışında gelmesi durumunda kartınızı internet alışverişlerine kapatmanız ve bankanın müşteri hizmetlerini aramanız gerekir.
3D Secure Nasıl Aktif edilir?
Banka ve kredi kartları, 3D koruması aktif bir şekilde gelir. Özel olarak talep edilmediği sürece 3D güvenli alışveriş sistemi her zaman aktiftir. Kapatma inisiyatifi ise kart sahibindedir. Bununla birlikte birçok alışveriş sitesinde, ödeme ekranında da bu güvenlik korumasını aktif/pasif hâle getirme butonu bulunur.
Güvenli ödeme için sistemi sürekli aktif tutmanız gerekir. Eğer güvendiğiniz bir siteden alışveriş yapıyorsanız 3D Secure sistemini pasif bırakabilir, SMS bekleme ve kod girme adımlarını atlayarak hızlı ödeme yapabilirsiniz.
Bazen de ödeme aşamasında “3D güvenli doğrulama başarısız oldu” benzeri mesajlarla karşılaşabilirsiniz. Böyle hata durumlarında işlem onaylanmayacağı için alışverişiniz tamamlanmaz. Peki, bu 3D ödeme hatası ne demektir ve karşınıza neden çıkar?
3D Doğrulama Hatası Neden Olur?
3D Secure doğrulama hatasının birden fazla nedeni vardır. Bu nedenlerin kaynağı; kart sahibi, kartın kullanım ayarları, bankanın sistemi ya da alışveriş yapılan sitenin ödeme altyapısı olabilir. Bazı hata sebeplerini şöyle sıralayabiliriz:
- SMS ile gelen kodun eksik ya da yanlış yazılması
- Doğrulama kodunun belirtilen süre içinde yazılmaması
- Kartın son kullanım tarihinin yanlış yazılması
- CVV / CVC kodunun yanlış yazılması
- Kartın internet alışverişlerine kapalı olması
- Kartın yurt dışı alışverişlerine kapalı olması (yurt dışı merkezli siteler için)
- Kartın internetten alışveriş limitinin dolması
- Kartta yetersiz bakiye bulunması
- İlgili bankayla alışveriş sitesindeki sanal POS’un uyumsuz olması
- Banka sistemindeki bir problemden dolayı bankadan cevap alınamaması
- İnternet bağlantısının kopması
3D Secure Doğrulama Hatası Alındığında Ne Yapılmalı?
3D doğrulama işlemi başarısız olduğunda yapmanız gereken işlem, karşılaştığınız hataya göre değişir. Bazı hatalar karşınıza “kart bakiyesi yetersiz”, “kart vadesi geçersiz” gibi açıklamalı mesaj olarak çıkar. Örneğin “kart bakiyesi yetersiz” mesajında kartınıza para aktarabilir ya da ödemeyi farklı bir kartla yapabilirsiniz. “Kart vadesi geçersiz” mesajı ise son kullanma tarihini yanlış yazdığınız anlamına gelir.
Karşınıza sayısal hata kodları ya da “3D doğrulama işlemi sağlanamadı” gibi açıklamasız hata mesajları geliyorsa ilk olarak kartın kullanım izinlerini ve limitlerini kontrol etmeniz gerekir. Herhangi bir sorun görünmüyorsa bankanızla iletişime geçmelisiniz.
Ayrıca güçlü bir altyapıya sahip olmayan sanal POS’lar da 3D doğrulama hatalarına sebep olabilir. Tüm banka ve kredi kartlarıyla uyumlu olan Paynet sanal POS ise altyapı kaynaklı sorunlara yol açmaz ve güvenli alışverişi mümkün kılar.
Paynet’in güçlü ve güvenli altyapısından bayi tahsilatlarınızı yaparken de faydalanabilirsiniz. Bayi ağı tahsilat çözümleri sunan Paynet Bayi Ağım’a başvurabilir, bayi tahsilatlarınızı Paynet’in güçlü altyapısıyla kolayca yapabilirsiniz.
3 dakika