E-ticaret, birçok avantajı beraberinde getiren bir sektör. Fakat satıcılar için avantajla birlikte bazı problemler de getiriyor. Bunlardan biri, tüketicilerin son anda satın alma işleminden vazgeçmesi. Satın alma sürecini pratikleştirerek bu problemi çözme amacıyla da check-out yöntemine başvuruluyor. Peki, check it out ya da check-out ne demek, nasıl yapılır?
Check-out, e-ticarette ödeme adımını daha hızlı ve güvenilir hâle getiren bir yöntem. Bu yöntemde tüketici, e-ticaret sitesinin sunduğunu değil, kendine ait sanal POS hesabını kullanır. Bu aşamada tüketici sadece kullanıcı adını ve şifresini girer, uzun formlar doldurmaz.
Online alışveriş yapan ve alternatif sanal POS hesabı kullanan tüketiciler, kredi kartı bilgilerini de hizmet aldığı sanal POS’un ekranı üzerinden girer. Alışveriş yaptığı e-ticaret sitesindeki ödeme ekranında “check-out” veya benzer isimli butona tıklayarak ödeme işlemini tamamlar. Siteye kart numarası yazmak zorunda olmamak ise güvenlik konusundaki şüpheleri ortadan kaldırır.
Kullanıcıların alışverişten vazgeçme sebepleri arasında ödeme adımının karmaşık olması, kart bilgisi girme konusundaki şüpheler ve yetersiz ödeme yöntemi seçeneği ilk sıralarda yer alıyor. Dolayısıyla ödeme sürecini check-out yöntemiyle kolaylaştırmanın, satışları ve kârı artırma konusunda fayda sağlayacağını söylemek mümkün. Peki, check-out nasıl yapılır?
Check-Out Nasıl Yapılır?
Kullanıcılar, check-out yöntemini kullanarak ödemelerini birkaç adımda yapabilirler. Adımları şöyle sıralayabiliriz:
- Kullanıcı, sepetine eklediği ürünleri almak için “Satın Al” butonuna tıklayarak ödeme adımına geçer.
- Ödeme adımında “Check-Out” seçeneğine tıklar.
- Açılan ekrana kullanıcı adı ve şifresini yazarak alternatif sanal POS hesabına giriş yapar.
- Ödeme bilgilerini kontrol edip onay verir.
- Kullanıcı onayından sonra ödeme işlemi sanal POS hesabından e-ticaret sitesine yönlendirilir ve işlem tamamlanır.
Check-Out İşleminin Avantajları Nelerdir?
Check-out yöntemi hem e-ticaret siteleri hem de online alışveriş yapan kullanıcılar için birçok avantaja sahip. Yapılan araştırmalar da check-out işleminin avantajlı olabileceğini gösteriyor. Kullanıcıları uzun işlemler ve güvenlik zaafiyetlerinden kurtaran bu sistem, satıcılara da sepet terk etme oranının düşmesi konusunda fayda sağlıyor. Şimdi, bu avantajlara yakından bakalım.
Güvenliği Sağlar
E-ticarette güvenlikle ilgili birçok teknik ve yasal düzenleme mevcut olsa da tüketicileri ikna etmek kolay değil. Bu da tüketicilerin güvenlik konusunda şüpheye düşüp alışverişten vazgeçmesine sebep oluyor. Ödeme aşamasında alışverişten vazgeçen kullanıcıların %18’i, kredi kartı bilgilerini girme konusunda güvensizlik yaşadığını söylüyor.
Check-out yöntemi ise güvenlik konusunu e-ticaret sitesinden alıp sanal POS firmasına veriyor. Yani kullanıcının e-ticaret sitesinin güvenli olup olmadığını düşünmesine gerek kalmıyor.
Uzun İşlemlerden Kurtarır
Ödeme adımının uzun ve karmaşık olması, sepet aşamasında alışverişten vazgeçenlerin %17’si tarafından sebep olarak gösteriliyor. Check-out yönteminde ödeme işlemi ise çok kısa sürüyor. Çünkü bu altyapıyı sunan bazı sanal POS firmaları, kullanıcılara güvenli kart saklama imkânı da veriyor.
İşlem Kolaylığı Sağlar
Alışveriş işlemini zorlaştıran her detay, tüketicilerin sepeti terk etmesine sebep oluyor. Bunlardan biri de alışveriş için üyelik istenmesi. Öyle ki kullanıcıların %24’ü, e-ticaret sitelerinin hesap oluşturma talebinden şikâyetçi ve bu sebeple alışverişten vazgeçiyor.
Tüketicilere işlem kolaylığı sağlamak ise check-out ile mümkün. Ödeme adımından zorunlu üyelik sistemini kaldırıp yerine check-out alternatifinin eklenmesi, kullanıcılara işlem kolaylığı sağlıyor.
Sepet Terk Oranında Azalma
Check-out yönteminin e-ticaret siteleri için avantajını, sepet terk etme oranlarıyla ilgili araştırmalar çok net şekilde gösteriyor. 2022 verileri üzerinden yapılan araştırmaya göre tüketicilerin sepet terk etme oranı %69,99. Yani sepetine ürün ekleyen her 10 kullanıcıdan sadece 3 tanesi ödeme yaparak alışverişi tamamlıyor.
Sitenin hesap oluşturulmasını istemesi, kart bilgisi girme konusundaki güvensizlik ve ödeme adımının karmaşıklığıyla birlikte ödeme yöntemi seçeneğinin az olması da sepet terk etme oranını artırıyor. Dolayısıyla ödeme adımına check-out seçeneğini eklemek, sepet terk oranını artıran sebeplerin önemli bir kısmını ortadan kaldırıyor.
Check-Out Adımları Nelerdir?
E-ticaret sitenize check-out yöntemini eklemeniz tek başına yeterli olmayabilir. Sistemi hem sitenize hem de ödeme sürecine doğru bir şekilde optimize etmeniz gerekiyor. Bu aşamada atmanız gereken adımlardan bazılarını şöyle sıralayabiliriz:
- Ödeme adımını birkaç sayfaya yaymak yerine tek sayfada sonuçlanmasını sağlayın.
- Ödemenin hızlı yapılabildiği basit bir sayfa tasarımı tercih edin.
- Satın alma için üye olma zorunluluğunu kaldırın.
- Ödeme yöntemi seçeneklerini çoğaltın.
- Sayfayı mobil görünüme uyum sağlayacak şekilde optimize edin.
- Header, footer ve benzer alanlarda dikkat dağıtıcı içeriklere ve reklamlara yer vermeyin.
- Uyumlu olduğunuz güvenlik standartlarını ve sertifikaları öne çıkarın.
Bu süreçte ödeme altyapısı sağlayıcınızın da önemi büyük. Güvenlik konusunda şüphe yaratmayan ve kesintisiz hizmet verebilen bir altyapı, sepet terk etme oranını azaltma konusunda faydalı olur.
Yukarıdaki adımları Paynet’in ödeme çözümleri ile destekleyerek müşterilerinize sorunsuz bir ödeme deneyimi sunabilirsiniz. Paynet’in check out çözümü sayesinde müşterilerinize alışveriş sitesi ile kart bilgisi paylaşmadan ödeme yapma imkânı verebilir, alışverişlerini kolayca tamamlamalarını sağlayabilirsiniz.
Check out gibi fintech çözümleri, ödeme ve bankacılık işlemlerini önemli ölçüde kolaylaştırıyor. Check out ile tüketiciler, birden fazla kartlarını sisteme kaydederek tek noktadan ödeme yapabiliyor. Benzer bir fintech çözümü olan open banking de kullanıcılara tüm banka hesaplarını tek platformdan takip edebilme imkânı veriyor. Open banking yani açık bankacılık hakkında detaylı bilgi almak için “Açık Bankacılık/Open Banking Nedir?” başlıklı yazımızı okuyabilirsiniz.
4 dakika