Covid-19 yeni bir dönemi başlatırken, fiziksel parayla kurduğumuz ilişkiyi sorgulattı. Süreç fintech ekosistemi için yeni fırsatları doğururken, birçok finans kurumunun gizli potansiyeline dair kilidi de açtı. Paynet olarak Koronavirüs salgının ilk gününden itibaren bayi ve üye işyerlerimizin yanında yer aldık. Müşterilerimizin farklı iş modellerinin birbirinden çok farklı finansal ihtiyaçlarının hepsine cevap verecek şekilde geliştirdiğimiz inovatif çözümlerimiz ve dijitalleşmenin arttığı her alanda karşımıza çıkan siber güvenlik ve fraud sorunlarına cevap veren güçlü siber güvenlik ve fraud altyapımız ile sektöre değer kattık.
Özellikle yola çıkış hikayemiz olan bayi ağı tahsilatı ile bayilerin aldığı ödemeleri; bayi, toptancı, distribütör ve ana firma arasında yani tüm paydaşlar arasında önceden belirlenen oranlarda anında otomatik olarak dağıtıyoruz. Böylece tüm tedarik sürecinde vade süresi kısalıyor, nakit akışı dijitalleşip hızlanıyor.
Kurulduğu ilk günden beri tüm stratejisini müşterilerinin finansal süreçlerini dijitalleştirmek olarak ortaya koyan finansal teknoloji firması olarak, bu değişim ve dönüşüm sürecini yönetmek ve krize yanıt vermek için hazırdık. Nakitsiz bir toplum hedefiyle, süreçlerin dijital ortama taşınması için adımlarımızı atmıştık.
Bir önceki yazımızda sizlere sektörü nasıl dönüştürdüğümüzü hatırlatmış, sektörün bizimle birlikte nasıl geliştiğini anlatmıştık. Bu defa sizi Covid-19’un başına götürüyor ve sürece nasıl adapte olduğumuzu, nasıl bir fark yarattığımızı aktarıyoruz.
Pandemi döneminin yükselen değerleri
Dijital direncin ortadan kalkışı ile birlikte temassız ödemelerin yaygınlaşması ve Türkiye’de online yapılan hemen her şeyin trend haline gelişi kaldıraç etkisi yarattı. Ödemeler sektörünün en deneyimlisi olarak güçlü iletişim performansımız, esnek çözümlerimiz ile müşterilerimiz olan tüm firmaların iş ortaklarının gücüne güç katmayı sürdürdük.
İlk başlarda hepimizin doğal olarak önceliği Covid-19 salgınını en az hasarla atlatmak ve bu sıkıntılı durumdan kurtulmaktı. Biz de bütün önceliğimizi çalışanlarımızın ve müşterilerimizin sağlığını ve iş sürekliliğini sağlayacak önlemlere verdik. Kısa vadede gelişmelerden olumsuz etkilenen finans ve özelinde ödemeler sektörü, pandemide hızlanan dijitalleşme trendi ile birlikte bir büyüme trendine girdi ve uzun vadede hızlı dijitalleşme ve büyüme dönemine odaklandı.
Dijital direncin ortadan kalkışı
Dünyayı etkisi altına alan salgın, müşteri davranışlarında köklü değişikliklere yol açtı. Ekonominin büyük bir kısmı çevrimiçi hale gelirken, müşterilerin dijital ortamda yer alma ve konforunu sağlama isteğini de artırdı. Pandemi birçok finansal kurum için gizli potansiyelin kilidini açtı ve kurumların dijital dönüşümü gerçekleştirmede geleneksel olarak karşılaştıkları direnci ortadan kaldırdı.
Dijital direncin ortadan kalkışı ile birlikte ürün ve çözümlerimize ilgi de yoğun oldu.
Enerjisini tahsilata değil, büyümeye harcayan 20.000’e yakın üye işyerimiz, PayPortal üzerinden tüm banka kredi kartlarından güvenle ödeme alarak, nakit akışını kontrol etti. Üye işyerlerimiz, tek noktadan kontrolü mümkün kılan PayPortal ile finansal raporları yakından takip ederek, satış bilgilerini ve işlem detaylarını anlık olarak görüntüleyebildi. Aynı zamanda satış trendlerini ve performanslarını pratik bir şekilde izleyerek, sağlıklı bir finansal yapıya sahip olmanın rahatlığını yaşadılar.
Temassız ödemelerin yükselişi
Son dönem araştırmaların sonucunda elde edilen veriler, temassız ve mobil ödeme hakkındaki aramaların ve merakın karantina döneminde katlandığını ortaya koydu. Fiziki temastan kaçınmanın hayati önem taşıdığı süreçte, online ödeme yöntemleri ve fiziksel mağazalarda temassız ödeme yöntemine sıklıkla başvuruldu.
- Bankalararası Kart Merkezi’nin açıkladığı verilere göre, günümüzde toplam kart sayısı 245 milyona yaklaştı. 2020 yılının ilk 6 aylık döneminde kartlı ödemelerin toplamı ise 500 milyar TL’ye ulaştı.
- İnternetten ödemeler hayatımızın vazgeçilmezi haline gelirken, yılın ilk 6 ayında yapılan temassız ödeme adedi geçen yılın aynı dönemine göre 3 katına çıktı.
Bu dönemde fiziksel çözümümüz PayPOS ile üye işyerlerimizin hayatını kolaylaştırdık. Entegrasyonu kolay olan çoklu yapımız sayesinde distribütör, bayi ve alt bayi katmanlarında çalışan kurumsal organizasyonların son tüketiciye tek bir sistem üzerinden hizmet verebilmesini sağladık.
Mobil ödeme sürecinin basitleşmesi
Temassız ve mobil üzerinden sunulan ödeme alışkanlığı hayatımızda yaygınlaştı. Böylelikle kredi kartı, fatura, ulaşım vb. gibi ödemelerimizi yapıp, para transferlerimizi “mekan fark etmeksizin” anında 7/24 gerçekleştirebildik. Mobilin bir başka kullanımı ise POS görevini üstlenmesi ile ilgiliydi. Mobil uygulamalar sayesinde kartlı ödeme süreçleri basitleşti. Kart ve POS cihazına fiziksel olarak ihtiyaç duyulmadan, “mobil cihazdan mobil cihaza” sağlanan etkileşim aracılığıyla alışverişin dijital ortamda tamamlanması sağlandı. Bu teknolojik gelişim, POS cihazı taşımak istemeyen veya seyyar bir şekilde ödeme alma ihtiyacı olan işyerlerine ayrı bir pencere açtı.
Akıllı telefonları Mobil POS cihazına dönüştüren CepPOS çözümümüz pandemi sürecinde en çok ilgi gören ürünlerimiz arasındaydı. Tüm kredi kartları ile uyumlu olan CepPOS, tek imza ile tüm bankalarla çalışma imkânı sunarak ödeme işlemlerine aracılık yaptı.
Güçlü ve hızlı iletişimin artan önemi
Pandemi döneminde işletmeler kademeli olarak açıldı, çalışma saatleri güncellendi. Telefon hatları aktif kullanılırken, müşteriler çevrimiçi kanallar üzerinden etkileşime teşvik edildi. İşletmeler iş yaşamını sürdürürken, önceliklerine dijital yaklaşımı esas aldılar. Ekonominin büyük bir kısmı çevrimiçi hale gelirken, mevcut durum müşterilerin dijital ortamda yer alma ve konforunu sağlama isteğini de artırdı.
Paynet olarak, sektöre öncülük ettiğimiz iletişim alanında da performansımızı katladık. Hızlı ve kolay erişimin yanı sıra, kullanıcı dostu olan yaklaşımımızı sürdürdük. Çağrı merkezlerimiz tek tuşla ve 20 saniye bekleme süresi ile en yüksek görüşme kalitesini yakalayarak ilk sıradaki konumunu güçlendirdi ve çıtayı yükseltti.
Hibrit sistemlere artan ilgi
Yeni nesil araçların ve iş modellerin hızla geliştiğini, ödeme sistemleri ve araçlarının eskisi kadar keskin çizgilerle birbirinden ayrılmadığını gözlemledik. Bankacılık dışı şirketlerin mobil cüzdan, online ödeme gibi hizmetlerle giriş yaptığı endüstri, küreselleşme ve açık bankacılık ile birlikte yeni bir çehre kazandı. İlk aşamada bireysel kullanıcıların yaşamlarını etkileyen inovatif ödeme sistemleri, ticari müşterileri hedefleyen bir strateji ile yaygınlaştı. Henüz gelişim aşamasında olan bu yeni ödeme ekosisteminin öncüsü olarak yer almanın gururunu yaşıyoruz. Pazara girişi kolaylaştıran ve yeni iş modellerinin test edilmesini sağlayan hibrit sistemlerimizle geleceği kucaklıyoruz. Güçlü fraud altyapımız ve finansal sorunlara özel geliştirdiğimiz inovatif çözümlerimiz ile ödemeler sektöründe fark yaratmayı sürdürüyoruz.
Günümüzün zorlu küresel ve ulusal ekonomik şartlarının farkındayız.
Türkiye ödeme sistemleri pazarının altyapıya yaptığı yatırımın etkili bir geri dönüşü olacağına ve ülkemizi uluslararası rekabette öne çıkaracağına inanıyoruz.
Sürecin devamında daha fazla değişiklik olacak ve biz her zamankinden daha güçlü ve hazır şekilde bekliyoruz. Çünkü bu değişimi bekliyorduk ve üye işyerlerimiz için gerekli hazırlıkları yapmıştık.
4 dakika