E-Ticaret Satışlarını Artırmanın Yolları

İçindekiler

E-ticaret, birçok avantajı beraberinde getiren bir sektördür. Her ne kadar rekabet yüksek olsa da satışları artırmanın çok sayıda yöntemi vardır. Doğru yöntemler ile satışlarınızı artırabilir ve gelir elde edebilirsiniz. İşte, e-ticaret satışlarını artırmak için 10 ipucu:

  1. Kullanıcı deneyimini kolaylaştırın
  2. Dijital pazarlamaya önem verin
  3. Sosyal medyada aktif olun
  4. Rakipleri, piyasayı ve trendleri takip edin
  5. Geniş bir ürün yelpazesi sunun
  6. Ürünlerinizi detaylı ve doğru tanıtın
  7. Satış sonrası destek verin
  8. Müşteri geri bildirimlerini dikkate alın
  9. Kampanyalar düzenleyin
  10. Alternatif ödeme çözümleri sunun

Şimdi, e-ticaret satışlarını artırmanın yolları ile ilgili dikkat etmeniz gereken detaylara yakından bakalım.

1. Kullanıcı Deneyimini Kolaylaştırın

E-ticaret satışlarını artırma konusunda kullanıcı deneyimini iyileştirmek çok önemlidir. Tüketiciler, zor kullanılan e-ticaret sitelerinden alışveriş yapmayı tercih etmezler. Bu nedenle sitenizi mümkün olduğunca sade tutmalısınız. Kolay kullanılan bir arayüz tercih etmeli ve ekranı kaplayarak rahatsızlık yaratan reklamlardan uzak durmalısınız. Aynı şekilde ödeme adımını da basitleştirmeli ve müşterilerinize çok kısa sürede alışveriş yapabilme imkânı sunmalısınız.

Ödeme adımında kullanıcı deneyimini iyileştirmek için dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta da ödeme altyapısının sorunsuz çalışmasını sağlamaktır. Müşteriniz hata almadan ve kesinti yaşamadan ödemesini tamamlayabilmelidir. Olası bir hata durumunda ise müşterinizin ekranına anlaşılabilir mesajlar çıkmalı. Anlaşılamayan mesajlar karşısında tüketiciler, bilgi almak için müşteri hizmetlerini ararlar. Bu durumda hem alışverişten vazgeçerler hem de destek hattında yoğunluk oluştururlar. Dolayısıyla hata durumlarında anlaşılabilir mesajlar veren ve mümkün olduğunca kesintisiz ödeme deneyimi sunan bir ödeme altyapısı kullanmalısınız.

2. Dijital Pazarlamaya Önem Verin

Dijital pazarlama, e-ticaretin ayrılmaz bir parçasıdır. Doğru ve aktif bir şekilde pazarlama yapmadığınız takdirde satışlarınızı artırmanız pek mümkün olmaz. Bu nedenle iş modelinize uygun e-ticaret pazarlama stratejileri oluşturmalısınız. Bu süreçte arama motoru reklamlarını, videolu YouTube reklamlarını ve görsel sosyal medya reklamlarını kullanabilir, e-posta ve SMS gibi farklı kanallardan da ürünlerinizi pazarlayabilirsiniz.

3. Sosyal Medyada Aktif Olun

Günümüzde internet kullanımının önemli bir bölümünü oluşturan sosyal medya, insanlar üzerindeki etkisiyle e-ticaretin de vazgeçilmez bir parçası oldu. Siz de sosyal medyada aktif olarak son kullanıcıya doğrudan ürün tanıtımı yaparak satışlarınızı artırabilirsiniz.

Sosyal medya hesaplarınızın yanında platformların sunduğu reklam araçlarını ve influencer reklam yöntemini de kullanabilirsiniz. Ayrıca sosyal medyada aktif olmanız, müşterilerinizin sizinle iletişim kurmasını da kolaylaştırarak müşteri memnuniyetini de artırır.

4. Rakipleri, Piyasayı ve Trendleri Takip Edin

E-ticaret, dijital imkânlar ve teknoloji sebebiyle sürekli gelişir ve değişir. Satışlarınızı artırmak istiyorsanız bu değişime ayak uydurmalısınız. Bu süreçte güncel e-ticaret trendleri hakkında bilgi sahibi olmalı, firmanızı geleceğe hazırlamalısınız. Aynı zamanda piyasadaki fiyat hareketliliklerini ve rakiplerinizi de takip etmelisiniz. Sıkça rakip analizi yapmalı, rekabet gücünüzü artırarak satışlarınızdaki artışı sürekli hale getirmelisiniz.

5. Geniş Bir Ürün Yelpazesi Sunun

İnternet satışlarını artırmanın yollarından biri de geniş bir ürün yelpazesi sunmaktır. Fakat bu, her çeşitten ürün satmak anlamına gelmiyor. Geniş ürün yelpazesini, faaliyet alanınızla ilgili ürün grupları içerisinde sunmalısınız. Bu noktada internette en çok satılan ürünleri de takip etmeli, sektörünüze uygun olanları ürün gamınıza eklemelisiniz. Böylece belirli bir kategoride ürünler arayan müşteriler, tüm ihtiyaçlarını tek bir noktadan giderme kolaylığını seçer ve ortalama sepet tutarınız artar.

6. Ürünlerinizi Detaylı ve Doğru Tanıtın

E-ticaret müşterileri, satın alacakları ürünleri fiziksel olarak görüp deneyimleyemedikleri için ürün sayfasında detaylı bilgiler görmek isterler. Bu konuda şeffaf olmanız ise ayrıca önemlidir. Ürün sayfalarında, ürünlerinizi detaylı bir şekilde tanıtmalısınız. Üretim malzemesi, boyut ölçüleri, renk özellikleri, fonksiyonlar, kullanım alanları gibi ürün ile alakalı tüm bilgilere ürün sayfasında yer vermelisiniz.

Ürün sayfasına sadece bilgi metinleri yazmak yeterli değildir. Bu bilgileri, görsellerle de desteklemelisiniz. Sayfada ürünün her açıdan çekilmiş, yüksek çözünürlüklü fotoğrafları yer almalıdır. Mümkünse ürünün videosunu da çekip sayfaya ekleyerek müşterilerinizin daha detaylı bir şekilde bilgi almasını sağlayabilirsiniz. Ürün hakkında aklında soru işareti kalmayan müşteriler ürünü satın alır ve böylece satışlarınızı artırabilirsiniz.

7. Satış Sonrası Destek Verin

e-ticaret-satis-sonrasi-destek.jpg

Satış sonrası desteği de internetten satışları artırma yöntemleri arasında gösterebiliriz. Müşterilerinizi satıştan sonra unutmamalı, sizden alışveriş yapan tüketicilere her zaman destek sunmalısınız. Örneğin garantili ürünler satıyorsanız, garanti süresinin sonuna kadar ilgili ürünü satın alan müşterinizle iletişimde kalmalısınız. Ürün hakkında teknik destek ve iade talepleri gibi satış sonrası süreçlerde de müşterilerinizle yakından ilgilenmelisiniz.

8. Müşteri Geri Bildirimlerini Dikkate Alın

Müşteri hizmetleri hattınız, e-postanız ve diğer iletişim kanallarınızdan gelen talepleri mutlaka dikkate almalısınız. Şikayete sebebiyet veren durumları tespit edip iyileştirmek müşteri memnuniyetini artırır. Aynı şekilde müşterileriniz size bazı öneriler ve talepler sunabilir. Müşterilerinizin fikirlerini önemsemeniz, sizi daha samimi ve güvenilir bir marka konumuna getirir. Bu da doğrudan satışlarınıza etki eder.

9. Kampanyalar Düzenleyin

E-ticaret satışlarını artırma taktikleri arasında en faydalı olanlardan biri de kampanya düzenlemektir. İnternetten alışveriş yapan tüketiciler, farklı e-ticaret siteleri ve satıcılar arasında karşılaştırma yaparlar. Bu karşılaştırma sonrası en uygun fiyatlı ürüne de kolayca ulaşırlar. Her ürünü, her zaman en uygun fiyatla satmanız pek mümkün olmadığı için indirim yapmanın yollarını bulmalısınız.

Uygun fiyatlı ve indirimli ürün satarak satış artırmanın yolu ise dönemsel kampanyalar düzenlemektir. Dönemsel kampanyalar ile müşterilerinize avantajlar sunabilir, böylece kısa vadede yüksek satış rakamlarına ulaşabilirsiniz. Kampanya konusunda özellikle özel günleri takip etmeli; Sevgililer Günü, Anneler Günü, Black Friday gibi alışveriş yoğunluğunun arttığı dönemlerde mutlaka kampanya hazırlamalısınız.

10. Alternatif Ödeme Çözümleri Sunun

En etkili satış artırma yöntemlerinden biri, alternatif ve güvenli ödeme yöntemleri sunmaktır. Günümüz teknolojisi, pek çok farklı araç ile ödeme yapmayı mümkün kılıyor. İnternetten alışveriş yapan tüketiciler de kendi imkân ve tercihleri doğrultusunda farklı yöntemlerle ödeme yapmak istiyorlar. Bu nedenle ne kadar çok alternatif ödeme yöntemi sunarsanız o kadar çok müşteriye hitap edersiniz.

Alternatif e-ticaret ödemesi yöntemlerine birkaç örnek verelim.

Sanal POS Entegrasyonu

Online ödeme alma yöntemlerini kullanabilmek ve temel yöntem olan banka ve kredi kartı ile ödeme alabilmek için sitenize altyapısı güçlü bir sanal POS entegre etmelisiniz. Ayrıca sanal POS firmasının banka anlaşmaları da bu noktada önemlidir.

Paynet Sanal POS ile sorunsuz bir şekilde ödeme alabilir, müşterilerinize güvenli ödeme yapma imkânı sunabilirsiniz. Tüm kart markalarından ödeme alabileceğiniz ve anlaşmalar kapsamında hepsine taksit imkânı sunabileceğiniz Paynet Sanal POS’u tek entegrasyonla kullanmaya başlayabilir, kolayca ödeme alabilirsiniz.

Taksit Seçenekleri

Taksitli satış, hem e-ticaretin hem de geleneksel ticaretin en yaygın yöntemlerinden biridir. Daha fazla müşteriye hitap ettiği için satıcılara, kolay ödeme imkânı sunduğu için de tüketiciye avantaj sağlar. Bu nedenle e-ticaret sitenizde taksitli satış da yapmalısınız. Taksitli satış yapabilmek için bankalarla anlaşması olan bir ödeme altyapısı sağlayıcıyla çalışabilir veya alışveriş kredisi ile ödeme alma yönteminden faydalanabilirsiniz.

Çoklu Ödeme İmkânı

Çoklu ödeme, tüketicilere aynı sipariş için birden fazla kart ile ödeme yapma imkânı verir. Böylece bakiyesi yetersiz olan kartları başka kartlarla destekleyebilirler. Çoklu ödeme alma yöntemini e-ticaret sitenize ekleyerek müşterilerinize daha esnek bir ödeme fırsatı sunabilirsiniz.

Kart Saklama

Kart saklama sistemi ile müşterilerinizin daha hızlı bir ödeme deneyimi yaşamasını sağlayabilirsiniz. Müşterileriniz, kart saklama sistemine kartlarını önceden kaydederler. Alışveriş sırasında ise ödeme yapmak istedikleri kartı sistemden seçerek tek tıkla ödeme yaparlar. Böylece hem kolay hem de hızlı ödeme deneyimi sunarak müşteri memnuniyetini de artırmış olursunuz.

Kart saklama sistemi çoğunlukla e-ticaret sitelerinde kullanılsa da Paynet ile bu sistemi işletmenize de taşıyabilirsiniz. Paynet Kart Saklama çözümü ile e-ticaret sitenizde, PayPortal ile de kasada, Masterpass veya PaynetPass altyapısında kayıtlı kartlar ile ödeme alabilirsiniz.

5 dakika