İşletmeler, geleneksel düzende tahsilatı vadeli alırken tedarikçilerine tek seferde ödeme yapar. Bu süreçte nakit, çek veya senet gibi ödeme araçları kullanır. Tedarikçi ödemesi veya tedarikçi finansmanı gibi çözümler ise bu süreci hem ana firma hem de tedarikçi lehine avantajlı bir şekilde çevirir. Böylece işletme hem tahsilatta hem de tedarikçi ödemelerinde mali dengesini korurken çek ve senet gibi tahsil riski barındıran yöntemleri kullanmak zorunda kalmaz. Tahsil riski olmadığı için ödemeler gecikmez ve işletme ile tedarikçi arasındaki iş ortaklığı sekteye uğramaz. Tedarikçiler ise vade beklemeden peşin ödeme alır ve nakit akışı konusunda problem yaşamaz. Peki, tam olarak tedarikçi finansmanı nedir?
Tedarikçi Ödemesi Sistemi Nedir?
Tedarikçi finansman sistemi, alıcı konumundaki işletmelerin tedarikçilere ödeme yapmalarını kolaylaştıran bir finansal çözümdür. Sistem, işletmenin bayisinden ve müşterilerinden tek seferde ödeme alıp tedarikçisine taksitle ödeme yapmasını mümkün hâle getirebilecek şekilde işliyor. Ayrıca tedarikçi finansmanı sisteminde tahsilatlar ve ödemeler aynı platform üzerinden yönetilebiliyor. Bu çözüm işletmeye ilave vade imkanı tanırken tedarikçinin ise nakde daha kolay ulaşmasını sağlıyor.
Bunu bir örnekle açıklayabiliriz. Bir işletmenin bayisinden 180.000 TL alacağı, tedarikçisine ise 180.000 TL borcu olduğunu varsayalım. Tedarikçi ödeme çözümünde bu işletme, alacağını bayisinden tek seferde tahsil edebilir, tedarikçiye olan borcunu ise 18 aya kadar taksitlendirebilir. Bu sayede işletme, 180.000 TL tahsil ettiği bir dönemde 10.000 TL ödeme yapar ve kalan nakit fazlasını yatırım, acil ihtiyaç vb. durumlar için kullanabilir.
Tedarikçi Ödemesi Sistemi Nasıl Çalışır?
İşletmeler, üretim sürecinde ihtiyaç duydukları malzemeleri tedarikçilerden vadeli almak istediklerinde çek - senet döngüsüne girmek durumunda kalırlar. Alıcı firmaya hizmet sağlayan tedarikçinin peşin ödeme talep etmesi ise işletmenin nakit kaynağı yaratmasını gerektirir. Her iki durum da hem alıcı firmanın ödemede zorlanmasına hem de tedarikçinin istikrarlı nakit akışı sağlayamamasına sebep olur. Tedarikçi ödemesi sistemi ise bu durumu çözebilecek şekilde çalışır.
Tedarikçi ödemesi sisteminin çalışma prensibini basit bir örnekle anlatabiliriz. Örneğimizde tedarikçi konumundaki A firmasının kompresör üretimi yaptığını varsayalım. Alıcı konumundaki B firması ise buzdolabı üretiyor. B firması, buzdolabı üretiminde kullanmak için A firmasından kompresör satın almak istiyor. Taraflar fiyatta anlaşıyor, fakat tedarikçi A firması nakde ihtiyacı olduğunu ve peşin ödeme almak istediğini söylüyor. Alıcı B firmasının ise hazırda nakit kaynağı yok ve taksitli ödeme yapmak istiyor.
Tedarikçi finansmanı, böyle bir durumda her iki tarafın da isteğinin gerçekleşmesini sağlıyor. Taraflar, alışverişi bu sistem üzerinden yapma konusunda anlaşıyor. Tedarikçi A firması, tedarikçi ödemesi hizmeti sunan finans kuruluşundan tek seferde ödemesini alıyor. Alıcı B firması ise finans kuruluşuna taksitle ödeme yapıyor. Böylece her iki taraf da mali açıdan denge kuruyor ve finansal yönetim süreci daha rahat oluyor.
Bu sürece ek olarak tedarikçi finansman sistemi, elektronik ortamda çalışıyor. Dolayısıyla taraflar ödeme ve tahsilat işlemlerinde ekstra zaman kaybı yaşamıyor. Tek platform üzerinden tüm sürecin tamamlanması ise her iki tarafa önemli faydalar sağlıyor.
Tedarikçi Ödemesinin Faydaları Nelerdir?
Tedarikçi ödemesi çözümlerinin verimli bir şekilde işlemesinin en önemli sebeplerinden biri, iki tarafa da faydalar sağlıyor olması. Hem alıcı hem de tedarikçi firma mali açıdan çeşitli avantajlara sahip olurken operasyonel verimlilik sayesinde de zamandan tasarruf edebiliyor. Bununla birlikte taraflar arasında uzun süreli iş ortaklığının sürmesi de mümkün oluyor. Tedarikçi finansmanının taraflara sağladığı faydalara yakından bakalım.
Alıcı Firma İçin Faydaları
● Ödeme vadelerini uzatma ve taksitli ödeme seçenekleri
● Esnek ödeme imkânları
● Daha küçük bütçelerle ödeme yapabilme
● Verimli satın alma yönetimi
● Tedarikçilerle uzun vadeli çalışma ve sürekli tedarik olanağı
● Çek ve senetlere olan ihtiyaçlarda azalma
● Ödeme süreçlerini dijital ortamdan takip edebilme
● Tek ekrandan nakit yönetimi ve raporlama imkânı
Tedarikçi Firma İçin Faydaları
● Vade beklemeden erken tahsilat imkânı
● Tek kalemde tüm ödemeyi alabilme
● Tahsilat garantisi
● İstikrarlı nakit akışı sağlayabilme
● Stratejik önemi yüksek alıcı firmalarla uzun süreli iş ortaklığı
● Yüksek hacimli alım yapan firmalara sürekli satış yapma olanağı
● Düşük finansman maliyeti
● Tek ekrandan tahsilat süreçlerini ve nakit akışını yönetebilme
Paynet Tedarikçi Ödemesi ile Tedarikçilerinize Taksitle Ödeme Yapın!
Paynet Tedarikçi Ödeme çözümü ile tedarikçilerinize taksitle ödeme yapın, ödemeleri ise tek seferde alın. Tedarik sürecinin hangi tarafında olursanız olun, Tedarikçi Ödeme çözümü ile nakit akışı yönetiminde zaman kaybetmezsiniz. Farklı bankalar üzerinden tek tek işlem yapmak yerine operasyonel yüklerden kurtulup hem ödemeleri hem de tahsilatları tek ekrandan yönetin. Buna ek olarak ödemeleri onaylayacak kullanıcıları da belirleyebilir, bu sayede ödeme onaylarını da tek ekrandan verebilir ve kolayca takip edebilirsiniz.
Tedarikçi Ödeme çözümü sayesinde ek bir sözleşmeye gerek duymadan tüm ticari kartlarınızla kolayca ödeme yapabilirsiniz. Ödemeleri tek seferde yapabilir ya da tercihinize göre 18 aya kadar taksitlendirebilirsiniz. Bayilerinizden alacaklarınızı ise vade beklemeden hemen alabilir, firmanıza nakit akışı sağlayabilirsiniz.
CRM ve ERP sistemlerine kolayca entegre olabilen Tedarikçi Ödemesi çözümü, tüm işlemleri anında muhasebeleştirmenize yardımcı olur. Farklı banka uygulamaları kullanmanıza gerek kalmaksızın ödeme, tahsilat ve diğer tüm finansal süreçlerle ilgili tek ekran üzerinden raporlar alabilir, mali dengenizi ölçebilirsiniz. Böylece operasyonel süreçlerle zaman kaybetmez, iş yükünüzü hafifletebilirsiniz.
Hem ödeme hem de tahsilat süreçlerini kolaylaştıran Paynet Tedarikçi Ödemesi ile finansal süreçleri verimli yönetebilir, işlerinizi büyütme fırsatı yakalayabilirsiniz.
5 dakika